.

این وبلاگ فقط جهت کمک به همکاران اطلاع رسانی میباشد وجنبه تبلیغاتی ندارد.

نیمه شعبان

"نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) بر تمامی منتظران و شیفتگان حضرتش مبارک باد. مهدی جان بیا و دل را به بوی خوش فطرت پر کن. دل هایی که همواره در سرزمین نیمه شعبان، تو را می خوانند.

 توفیق روز افزون همکاران محترم دفاتر اسناد رسمی را در این اعیاد مبارک از درگاه خداوند منان خواستاریم


نحوه ارسال اظهار نامه مالیاتی

همکاران محترم سردفتر حتما"تفاهم نامه کانون سردفتران و امور مالیاتی جهت مالیات مشاغل عملکرد سال 89 را ملاحظه فرموده اند وموضوع اظهارنامه الکترونیک و مزایائی که برای آن درنظر گرفته شده را رویت نموده اند گرچه در این تفاهم نامه نه تنها هیچ امتیاز جدیدی به دفاتر داده نشده بلکه تکالیف بیشتری به عهده کانون گذاشته شده ولی بهرحال با عنایت به اینکه نفع سران دفاتر تهران در انتخاب خوداظهاری است از بیان نقاط ضعف آن خودداری مینمایم

درخصوص نحوه و انواع و انتخاب روش تشخیص مالیات مشاغل دفاتر بصورت دستی و کاغذی میتوانید به مطلب منتشره در وبلاگ جامعه سردفتران استان یزد مراجعه نمائید و در این پست در حد بضاعت و فرصت به نحوه تنظیم و تکمیل و تسلیم اظهارنامه الکترونیکی اشاره ای میشود به امید آنکه با کسب تجربه امسال برای سالهای بعد بتوانم راهنمائی لازم و صحیح و مفید را به بزرگواران عرضه نمایم

1-برای دستیابی به سیستم اظهارنامه الکترونیکی لازم است به سایت سازمان امور مالیاتی کشور (کلیک کنید) وارد شوید و ردیف دوم بخش دانلودها را که مربوط به مشاغل موضوع ماده 95 قانون مالیات هاست نرم افزار مورد نیاز را دانلود کنید و سپس آن را run نمائید تا در سیستم شما اجرا گردد

2-فایل اجرائی با نام Ezharnameh Haghighi میباشد که با اجرای آن صفحه ای با عنوان سامانه دریافت الکترونیکی اظهارنامه مشاغل اشخاص حقیقی باز میشود در این صفحه علاوه بر آیکون راهنما در قسمت منو صاحبان مشاغل (بند الف - بند ب - بند ج ماده 95 - وسائط نقلیه عمومی) و در سمت راست صفحه سه گزینه (ورود اطلاعات اظهارنامه - انتقال اطلاعات -چاپ اظهارنامه) وجود دارد

3-همکاران محترم با عنایت به اینکه در ردیف 15 بند ب ماده 95 قراردارند لازم است از منوی بالا گزینه دومی (صاحبان مشاغل بند"ب" ماده 95) را انتخاب و سپس بر روی "ورود اطلاعات اظهارنامه"  کلیک نمایند

4-در این قسمت که خود دارای 5 صفحه مجزی میباشد نرم افزار صفحه اول را که مربوط به اطلاعات شخص مودی است باز نموده و سایر صفحات را با اعداد 2 و3 و4 و5 در منوی بالا نشان میدهد ... برای دادن اطلاعات و تکمیل آن خصوصیات هرصفحه و نحوه تکمیل آن ذیلا"تشریح میگردد

صفحه 1: در این صفحه که خود بصورت پیش فرض سال عملکرد و تاریخ (از اول فروردین تا اسفند 89) را نشان میدهد و سایر فیلدها باید توسط سردفتر تکمیل گردد لازم به تذکر است که این صفحه و سایر صفحات همانند اظهارنامه های دستی و دفاتر مشاغل برای صاحبان صنوف طراحی شده و واژه ها و عنواوین در دفاتر اسناد رسمی کاربرد نداشته و نامانوس است و باید جون سالهای گذشته وبا همان متد سابق تکمیل گردد لذا فیلدهای مربوط به پروانه کسب و شماره پروانه واحد صنفی وشماره پروانه بهره برداری و غیره نیازی به تکمیل ندارد و به ورود اطلاعات مخصوص  دفترو سردفتر از قبیل (کد حوزه مالیاتی - شماره ملی - ادرس محل سکونت و محل کار و کدهای پستی - شماره تلفنها و .... ) بخصوص فیلدهائی که رنگی شده اند الزاما تکمیل نمائید

صفحه 2:این صفحه مخصوص شرکاء صاحبان مشاغل است و برای همکاران کاربرد ندارد و نیازی به ورود اطلاعات نمیباشد

صفحه 3: این صفحه از دوبخش تشکیل میگردد سمت راست صفحه صورت اموال و دارائیها است که ارتباطی به دفاتر ندارد ولی سمت چپ صفحه اساس کار ورود اطلاعات مالی ما است گرچه تصور میکنم قسمت "ارقام مشابه سال قبل" غیرضرور باشد ولی درآمد و مبالغ هزینه و کسورات در سمت راست آن ضروری است

گرچه بنده هنوز انتقال اطلاعات را انجام نداده ام تا موارد نقص توسط سیستم اعلام شود ولی آنچه بنظر میرسد با عنایت به مشابهت  اطلاعات اظهارنامه های دستی با این صفحه بایستی درآمد حق التحریر را در این سمت وارد نمود

البته میتوان کل تحریر اسناد و گواهی را در همان یک فیلد "فروش کالا" وارد کرد و نیز میتوان تحریر یک ساله 89 اسناد را در فیلد اولی و گواهی امضا را در فیلد  "خدمات" ویا "درآمدهای متفرقه" وارد نمود و فعلا از هرگونه مبالغ دیگر در این قسمت خودداری کرد (همکاران متوجه هستند) در اینحالت جمع کل درآمد دفتر اعم از اسناد و گواهی در قسمت "جمع فروش ودرآمدها"  توسط سیستم درج میگردد

 در قسمت ذیل آن مربوط به هزینه ها است ازآنجا که نحوه محاسبه مالیات سران دفاتر اعم از اینکه به روش علی الراس باشد یا تفاهم نامه .. با استفاده از قرینه و ضریب مالیاتی محاسبه میگردد لذا با توجه به نوع انتخاب دوگانه هزینه بنحو ذیل عمل میشود

الف: علی الراس - بطریق علی الرس 30درصد کل حق التحریر اسناد و گواهی امضا بعنوان کسورات قانونی (15٪ دفتریار + 15٪ کارکنان) از جمع درآمد کسر و مبلغ بدست آمده بعنوان درآمد ناخالص سردفتر  ملاک محاسبه مالیات شناخته میشود که هزینه های منظور شده قانونی معادل 70 درصد مبلغ مذکور از آن کسر میشود (ضریب مالیاتی 30٪ اعمال میگردد) در نتیجه 21٪ کل تحریر اسناد و گواهی بعنوان درآمد خالص برای محاسبه  مالیات شناخته میشود بنابر این هزینه هائی که باید در این قسمت پر شود در حقیقت 79٪ کل حق التحریر اسناد و گواهی بعنوان هزینه ها در قسمت "خریدکالا" وارد میگردد در اینجا سیستم خود "جمع خرید وهزینه" و همچنین "سود یازیان ویژه" را محاسبه و در فیلدهای مربوطه منظور مینماید توجه داشته باشید این سود باید معادل 21٪ کل تحریر اسناد و گواهی باشد

ب:تفاهم نامه - در این نحوه پرداخت مالیات قرینه 60٪ و ضریب 39٪ درنظر گرفته شده که سود دوره معادل 4/23٪ خواهد شد لذا در قسمت "خرید کالا" 6/76٪ کل تحریر اسناد و گواهی نوشته شود و توجه فرمائید قسمت "سودیازیانویژه این دوره" معادل همان 4/23 درصد باشد

صفحه 5: نظر به اینکه برای تکمیل اطلاعات صفحه 4 ابتدا معافیتها در صفحه 5 تکمیل گردد لذا ابتدا این صفحه توضیح داده میشود ... در این صفحه جدولهای 2 و3 و4 وجود دارد که تنها ردیف اول جدول شماره 3 که مربوط به معافیت سالانه (موضوع ماده 101) است با درج مبلغ 52500000 ریال که معافیت سال 89 است تکمیل میگردد و به صفحه 4 میرویم

صفحه 4: با ورود به این صفحه ملاحظه میفرمائید سیستم درآمد خالص و همچنین معافیت مندرج در صفحه پنج را در ستونهای مربوطه درج نموده است و جمع مانده مشمول مالیات را محاسبه نموده است

حقیر با وارد کردن ارقام فرضی تا این مرحله نرم افزار را تست نمودم .. سیستم مالیات متعلقه را براساس ماده 131  محاسبه نکرد لذا تصور میکنم همکاران باید با غمال جدول ماده 131 مالیات خود را نسبت به مانده فوق الذکر محاسبه نمایند

همکارانیکه از علی الرس استفاده میکنند باید دفتر مشاغل عملکرد 89 را در اسفندماه 88 به دارائی جهت امضا ارائه کرده باشند و در همین صفحه در سمت چپ شماره دفتر اندیکاتور دارائی که در دفتر مشاغل ذکر شده وارد نمایند لازم به ذکر است نداشتن دفتر موجب 20 درصد جریمه است ولی داشتن آن ولو نانوشته یا مخدوش موجب رد دفتر لوده و تنها 10 جریمه تعلق خواهد گرفت

 جدول ماده ١٣١ قانون مالیاتی

 

ردیف

 در آمد مشمول مالیات  پس از کسر معافیت

  نرخ

   حداکثر مالیات

1

    تا   30.000.000  ریال   مقطوعا

   15%

   4.500.000   ریال

   2

  تا 100.000.000  نسبت بمازاد 30.000.000      

   20%

  18.500.000 ریال

   3

 تا 250.000.000  نسبت بمازاد 100.000.000     

  25%

 56.000.000 ریال

 4

 تا١.٠٠٠.٠٠٠,٠٠٠ نسبت بمازاد 250.000.000    

 30%

 281.000.000 ریال

 5

   مازاد بر   ١.٠٠٠.٠٠٠,٠٠٠   ریال

 35%

 بستگی به مبلغ دارد

 لازم به توضیح است در هر زمان که قصد بستن صفحات ویا خروج از نرم افزار را داشته باشید اتوماتیک وار اطلاعات داده شده در سیستم شما ذخیره میگردد و جای نگرانی نیست

چنانچه اظهارنامه الکترونیک را بنحو فوق تکمیل فرمودید باید به اینترنت وصل شده و گزینه "انتقال اطلاعات" را کلیک فرمائید تا ارسال انجام و کد پیگیری برای شما تعیین گردد و آنگاه اگر بدون اشکال ارسال صورت گیرد میتوان قسمت چاپ اظهارنامه را کلیک و پس از مهر و امضا به دارائی تسلیم نمود

نظر به اینکه تعدادی از همکاران تلفنی و یا حضوری و از طریق کامنت درخواست مطلبی در این خصوص شده بودند با تعجیل این پست جهت اطلاع و استحضار نوشته شد بنابراین اگر در عمل و هنگام انتقال با اشکالی روبرو شدید که در این نوشته اشاره نشده ناشی از عملیاتی نشدن ارسال توسط بنده میباشد و چنانچه دوستانی تجربه بیشتری داشته ویا اطلاعاتی در این زمینه دارند که مغایر با مطالب حقیر است اعلام تا اصلاح گردد .

منبع : سردفتر3 یزد آقای طباطبائی بافقی


میلاد امام سجاد(ع)

میلاد باسعادت چهاردهمین اخترتابناک آسمان امامت وولایتونمونه ژرهیزکاران زینت عبادت کنندگان حضرت امام سجاد ع بر شیعیان و ژیروان راستین آن حضرت مبارک باد

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۸:٤٩ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۱٦ تیر ۱۳٩٠
Comments نظرات () لینک دائم

ولادت با سعادت امام حسین(ع)

ولادت باسعادت سومین اختر تابناک آسمان امامت وولایت کشتی نجات چراغ هدایت خامس آل عبا عزیز فاطمه (س) سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) بررهروان و عاشقان آن حضرت مبارک باد.

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۸:٥٢ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱٤ تیر ۱۳٩٠
Comments نظرات () لینک دائم

حیاتی و مهم

البته شاید به نظر بعضی ها به کار ما ربطی نداشته باشده ولی اگر وضع همینطوری پیش بره کلیه سردفتران و و دفتریاران و بیشتر از همه کارمندای دفاتر به این متن احتیاج پیدا میکنن (البته خدانکنه)

-----!!!!!!!!!!

اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر 10 انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود.
 توصیه های یک پروفسور چینی:
یک سرنگ یا سوزن در خانه نگه دارید : یک روش غیر قراردادی و شگفت انگیز برای بهبود سکته.  این متن را بخوانید شاید روزی توانستید به کسی کمک کنید.
متحیر کننده است. لطفا  این متن را در دسترس بگذارید توصیه های بسیار خوبی  هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.
پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که  حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند. (ایرن لیو)
هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند  سپس می توانید حجامت را شروع کنید.  اگر در خانه یک سرنگ تزریقی داشته باشید خیلی عالی می شود.  در غیر این صورت یک سوزن خیاطی  یا یک سنجاق صاف هم خوب است.
 
1-      سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد  با آن سر هر 10  انگشت مریض را خراش دهید.
2-     این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
3-     خراش بدهید تا خون خارج شود.
4-     اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
5-     وقتی  از هر 10 انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
6-     اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
7-     بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.
بعد از چند دقیقه  قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد.  منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد.  سپس  او را به بیمارستان برسانید.   حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.
من در باره نجات زندگی با حجامت از یک دکتر سنتی چینی به نام "ها بو تینگ" که در سون جیوک زندگی می کند آموختم.  به علاوه من در این زمینه تجربه عملی دارم. پس می توانم بگویم که این روش صد در صد موثر است.
در سال 1979 من در کالج "فور گاپ " در " تای چونگ" تدریس می کردم . یک روز بعد از ظهر مشغول تدریس بودم که ناگهان یک معلم دیگر نفس نفس زنان وارد کلاس شد و گفت : " خانم لیو عجله کن بیا ،  سوپروایزر  ما سکته کرده است."  من فورا به طبقه سوم رفتم  و دیدم آقای "چن فو تی ین"  سوپروایزر ما همه علائم سکته را دارد: رنگ پریدگی،  اختلال در تکلم  و کج شدن دهان.
فوراً ا ز یکی از  دانشجویان خواستم تا از داروخانه بیرون مدرسه یک سرنگ بخرد تا با آن سر انگشتان آقای چن را خراش بدهم.  وقتی ازهمه ده انگشتش قطرات خون ( اندازه یک نخود) خارج شد،  رنگ به چهره آقای چن  و روح به چشمانش بازگشت . ولی دهانش هنوز کج مانده بود. پس گوشهایش را کشیدم تا پر ا ز خون شدند وقتی کاملا سرخ شدند،  لاله گوش راستش را دو بارخراش دادم تا دو قطره خون خارج شود. وقتی از هرلاله گوشش دو قطره خون خارج شد ، یک معجزه رخ داد. در عرض 3-5 دقیقه شکل دهانش به حالت طبیعی خود برگشت و تکلمش هم روان و واضح شد.  او را گذاشتیم تا یک مدت استراحت کند و یک فنجان چای داغ هم دادیم بعد کمکش کردیم تا از پله ها پایین برود.  او را به بیمارستان "وی واه" رساندیم.  یک شب در بیمارستان بستری شد و روز بعد  برای تدریس به مدرسه بازگشت . همه چیز به حالت  نرمال در آمد.
به طور معمول قربانیان سکته از پارگی جبران ناپذیر مویرگها در راه بیمارستان رنج می برند. در نتیجه این گونه بیماران هرگز بهبود نمی یابند . ( ایرن لیو)
بنابراین ، سکته دومین علت مرگ است. اگر کسی خوش شانس باشد، زنده می ماند ولی ممکن است تا آخر عمر فلج بماند.  این  اتفاق وحشتناکی است که در زندگی می تواند رخ دهد.
اگر همه ما این روش حجامت را به خاطر داشته باشیم و به سرعت پروسه  نجات زندگی را شروع کنیم قربانیان دوباره احیا شده و صد در صد حالت عادی خود را به دست خواهند آورد.
اگر ممکن است لطفاٌ این متن را پس از مطالعه به دیگران اطلاع دهید.  شاید به نجات زندگی یک نفر کمک کند.
نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۱٢:۳٢ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳٩٠
Comments نظرات () لینک دائم

مبعث پیامبر اکرم (ص)مبارکباد

مبعث بهترین خلق خدا؛ اسطوره ایمان ودیانت ، سرور کل انباء خاتم پیامبران اشرف مخلوقات آخرین فرستاده وصی ، نمونه بارز رافت و رحمت ، حضرت محمد (ص) گرامیباد

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ٧:٥٤ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ۸ تیر ۱۳٩٠
Comments نظرات () لینک دائم

خوش باشیم با این اخبار

اخبار موثق از سازمان ثبت اسناد و املاک حاکی از اعلام و ابلاغ تعرفه ها در چند روز آینده است امیدواریم تعرفه های جدید با توجه به مسائل کارشناسی و بدون عیب و نقص و عادلانه تعیین شده باشد لذا باز هم در انتظار می مانیم تا ببینیم تعرفه های جدید چگونه لحاظ شده اند و تکافوی هزینه های دفترخانه را می دهد یا سازمان ثبت دفاتر را شرمنده خود کرده است ؟!

منبع:http://irnotary.blogfa.com/

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ٩:٥٧ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٧ تیر ۱۳٩٠
Comments نظرات () لینک دائم

مالیات ارزش افزوده

1- اینجا را کلیک کنید ( تسلیم اظهارنامه عادی ) بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود که پس از پیش ثبت نام با پست برایتان ارسال شده و وارد شدن به سامانه ، سال عملکرد ۱۳۹۰ و شماره دوره (برای این دوره اظهارنامه تیر ) را انتخاب و روی ورود کلیک کنید .

2- در قسمت جدول 1 : اطلاعات مربوط به فروش و صادرات کالا ها و خدمات کد 1 - فروش کالاها و خدمات مشمول و کد 4 - جمع فروش و صادرات این دوره : ذیل ستون بهای‌کالاها‌وخدمات‌فروخته/صادرشده (ریال) جمع کل حق التحریر سه ماه فروردین و اردیبهشت و خرداد مربوط به اسناد و گواهی امضاء و متفرقه را وارد کنید و ذیل ستون جمع مالیات و عوارض متعلقه (ریال) کد 1 و کد 4 در هر ردیف به ترتیب مبلغ ۲/۲ درصد مالیات و ۸/۱ درصد عوارض سه ماه مذکور را وارد کنید ( سایر فیلدها بطور اتوماتیک پر می شود ) .

تبصره : توجه داشته باشید اگر از کل مبلغ حق التحریر ۴٪ مالیات بر ارزش افزوده را حساب می کنید همان کل حق التحریر را در ضریب ۲/۲ درصد به عنوان مالیات سایر کالا و خدمات و ۸/۱ درصد به عنوان عوارض سایر کالا و خدمات ضرب کنید و اگر از جمع کل مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می کنید جمع کل مالیات بر ارزش افزوده سه ماه را در ضریب ۵۵ درصد به عنوان مالیات سایر کالا و خدمات و در ضریب ۴۵ درصد به عنوان عوارض سایر کالا و خدمات ضرب کنید .

جمع کل مالیات بر ارزش افزوده سه ماه * ۵۵ درصد = مالیات سایر کالا و خدمات

جمع کل مالیات بر ارزش افزوده سه ماه * ۴۵ درصد = عوارض سایر کالا و خدمات

                             یا

جمع کل حق التحریر سه ماه * ۲/۲ درصد = مالیات سایر کالا و خدمات

جمع کل حق التحریر سه ماه * ۸/۱ درصد = عوارض سایر کالا و خدمات

3- تیک کنار صحت مندرجات اظهارنامه تنظیمی مورد تایید بوده و ... را بزنید و ذیل آن نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و روی تایید و مرحله بعدی را کلیک کنید .

4- در صفحه جدید در ذیل صفحه شماره ثبت و تاریخ تسلیم اظهارنامه قید شده است .

5- روی File در منوی بالای صفحه کلیک کنید و گزینه print preview را انتخاب کنید و سایز صفحه را تنظیم کنید و صفحه ای مربوط را پرینت و مهر و امضاء کنید اگر در پیش نمایش پرینت صفحه ناقص آمده بود با تغییر سایز صفحه به 85% صفحه را تنظیم سپس پرینت کنید .

6- شماره حسابهایی که باید ۲/۲% مالیات و  ۸/۱% عوارض را واریز کنید را از اینجا پیدا کنید و در فیشهای جداگانه قید و به بانک ملی ایران پرداخت کنید .

تذکر بسیار مهم : کد اقتصادی خود را در قسمت شناسه پرداخت قبض واریز بانکی درج نمایید .

7- یک نسخه اظهارنامه پرینت شده که مهر و امضاء کرده اید را با دو نسخه تصویر فیش پرداختی به اداره مالیاتی تان ببرید یا با پست پیشتاز دو قبضه ارسال کنید و رسید پستی را نزد خود نگه دارید .

8- پس از واریز فیشها به بخش ثبت واریز بانکی مالیات و ثبت واریز بانکی عوارض مراجعه و اطلاعات قبوض پرداختی را ثبت کنید .

9- قبل از ارسال راهنمای تکمیل اظهارنامه و دستورالعمل تسلیم اظهار نامه را مطالعه بفرمایید .

10- توجه داشته باشید که در قسمت اصلاح اظهارنامه تنها یک بار مجاز به اصلاح اطلاعات هستید .

پ . ن : آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (فصل بهار) ۱۳۹۰، تا پایان روز چهارشنبه مورخ 15/۰۴/۱۳۹۰ است .

منبع:http://irnotary.blogfa.com/


توجه توجه همکاران تبریزی

برابر اطلاع واصله شخص یا اشخاصی با ایجاد مزاحمت تلفنی به تعداد کثیری از همکاران با ادعاهای واهی همچون آمادگی بانک سینا جهت عقد قرارداد و تنظیم اسناد بانک مشارالیه توسط همکاران درصدد ایجاد سردرگمی و مزاحمت گردیده اند علیهذا از کلیه همکاران خواهشمند است در صورت تماس این اشخاص (که از تلفنهای عمومی استفاده می نمایند) مراتب  و شماره تلفن مورد نظر را به روابط عمومی جامعه سردفتران و دفتریاران استان گزارش نمایند تا با هماهنگی های بعمل آمده با مراجع ذیربط  برخورد قانونی صورت پذیرد.

منبع جامعه استان آذربایجان شرقی

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۸:۳۱ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ٢ تیر ۱۳٩٠
Comments نظرات () لینک دائم