.

این وبلاگ فقط جهت کمک به همکاران اطلاع رسانی میباشد وجنبه تبلیغاتی ندارد.

اسناد خودرو باید قبل از تعویض پلاک از طریق دفاتر اسناد رسمی به مالک انتقال یابد

جلسه بررسی موضوع نقل و انتقال و مالکیت وسیله نقلیه در محل سالن کنفرانس مجتمع قضایی 22 بهمن به ریاست دادستان عمومی وانقلاب کرمان و با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، مدیر کل امور مالیاتی وجمعی از سردفتران اسناد رسمی برگزار شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادستان کرمان در این نشست با اشاره به بخشنامه ناجا و رویه جاری تعویض پلاک ونقل وانتقال وسایل نقلیه موتوری وغیر موتوری گفت: حذف انتقال سندرسمی مالکیت وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، خلاف قوانین موضوعه از جمله ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می باشد.

 وی افزود: این فرآیند علاوه بر اینکه اشکالاتی در روند رسیدگی در سیستم قضایی بالاخص در اجرای احکام قضایی پدید خواهد آورد،مشکلات عدیده ای نیز از قبیل عدم استیفای مالیات نقل وانتقال خودرو، تضییع مبالغ کلانی از حقوق دولت در سطح کشور وحقوق شهرداری‌ها ،تزلزل در مالکیت اشخاص نسبت به وسائط نقلیه، تعارض دراسناد مالکیت خودرو و سر درگمی مردم در پی خواهد داشت.

 دادستان کرمان تأکید کرد: باید مبادی ذیربط در اسرع وقت به طریق مقتضی رویه فعلی را اصلاح و افراد قبل از تعویض پلاک خودرو مبادرت به انتقال رسمی سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی و ادای حقوق دولتی و شهرداری‌ها کنند و متعاقب آن نیز تعویض پلاک ونهایتا برای آخرین مالک رسمی کارت صادر شود.

وی اظهار کرد: برگ سبزی که تحت عنوان سند مالکیت خودرو توسط مراکز تعویض پلاک صادر می‌شود، ارزش اسناد رسمی را نداشته و دارنده این برگه به عنوان مالک رسمی خودرو شناخته نمی شود. لذا مردم عزیز که قصد خرید یا فروش خودرو خود را دارند ،باید معاملات وسیله نقلیه را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۱:٢۸ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢۸ خرداد ۱۳٩۱
Comments نظرات () لینک دائم

گواهی امضا

قابل توجه همکاران محترم

نظر به اهمیت گواهی امضای الکترونیک و افزایش کاربرد آن در بخش های مختلف الکترونیک کشور اعم از اظهارنامه های مالیاتی و مشاورین املاک و ثبت سفارشات و در آینده نزدیک بانکها و موسسات مالی و اعتماد به دفاتر اسناد رسمی و محول نمودن این مهم به جامعه سردفتری کشور لازم است همکاران از این فرصت پیش آمده و بدون توجه به منافع مادی ان نسبت به تجهیز دفاتر تحت تصدی به مجوز صدور گواهی امضای الکترونیک اقدام نمایند تا عموم مردم با مراجعه به دفاتر به ظرفیتها و توانائیهای دفاتر اسناد رسمی پی برده و با خدمات جامعه سردفتری کشور بیشتر آشنا و از این طریق استقبال از سند رسمی با رشد فزاینده روبرو گردد البته بنده اذعان دارم از نظر مادی حق الزحمه صدور گواهی ناچیز و هزینه گواهی و توکن برای سردفتر را در حال حاضر در مدت اعتبار یکساله جوابگو نیست ولی لازمه به روز شدن و انتقال وظایف و صلاحیتهای جدید ایجاب مینماید هزینه های مادی و معنوی و مشکلات ناشیه را بپذیریم ...

اطلاعیه کانون سردفتران در کارتابل همکاران عزیز گذاشته شده که عنایت فرموده در همان بخش نسبت به درخواست و اخذ مجوز اقدام فرمائید و از همکاران وبلاگ نویس استدعا دارد جهت اطلاع عمومی مردم و سران دفاتر اطلاعیه را در وبلاگ و وب سایتهای حوزه سردفتری منتشر فرمایند

متن اطلاعیه دفتر RA و روابط عمومی کانون بشرح زیر میباشد:

 همکارانی که تاکنون اقدام به اخذ گواهی امضای الکترونیک ننموده اند می توانند جهت ثبت نام به آدرس www.notarycenter.ir مراجعه نمایند تا در مرحله اول نسبت به صدور گواهی و در مرحله دوم نسبت به فعال سازی تصدی ایشان اقدام شود.

نظر به اینکه براساس توافق انجام شده با مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت،معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی کشور و کانون سردفتران و دفتریاران مقرر شده است اشخاص حقوقی اظهارنامه مالیاتی خود را پس از دریافت امضای الکترونیک -که توسط دفاتر اسناد رسمی ارایه می گردد- ارسال نمایند، لذا از کلیه همکارانی که که واجد شرایط تصدی صدور گواهی امضای الکترونیک هستند تقاضا می شود تا درخواست خود را صرفا از طریق صندوق پستی خود در پرتال کانون فقط برای "دفتر امضای الکترونیک" ارسال فرمایند.

واجد شرایط تصدی بدین معناست که لازم است ابتدا به سایت مورد اشاره (www.notarycenter.ir) مراجعه نمایید و پس از آن تقاضای خود را در صندوق پستی دفتر گواهی امضای الکترونیک در پرتال کانون قرار دهید. همچنین از زمان ثبت نام تا زمان ایجاد تصدی، حدود یک هفته الی ده روز زمان لازم است.

همکارانی که از قبل در صدور گواهی الکترونیک همکاری داشته اند نیازی به ارسال درخواست جدید نخواهند داشت و جزء فهرست ارسالی به سازمان امور مالیاتی تلقی خواهند شد.

منبع ازوبلاگ استاد عزیزمان سردفتر دفترخانه 3 یزد

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۱:٠۱ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢۱ خرداد ۱۳٩۱
Comments نظرات () لینک دائم

نمونه فرم استعلام و دیگر برگه ها

جهت دانلود به سایت زیر مراجعه کنید

http://www.sabttehran.ir/DIndex.aspx?WebForm=313&site=sabttehran&Lang=fa

 جهت مشاهده تفاهم نامه به سایت زیر مراجعه کنید

http://www.sabttehran.ir/DIndex.aspx?WebForm=104&site=sabttehran&Lang=fa

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ۱٠:٠۳ ‎ق.ظ ; شنبه ۱۳ خرداد ۱۳٩۱
Comments نظرات () لینک دائم

بیانیه وبلاگ نویسان حوزه سردفتری منتشر شد

   بیانیه دومین نشست سراسری وبلاگنویسان حوزه سردفتری

                                                  بسمه تعالی

 در سایه عنایت حضرت باریتعالی و همت عالی همکاران وبلاگ نویس حوزه سردفتری و وبلاگ خوانان محترم این حوزه اولین همایش سراسری وبلاگ نویسان حوزه سردفتری در مرکز استان مازندران (ساری ) در روزهای پنج شنبه و جمعه چهارم و پنجم خردادماه سال 1391 تشکیل و تصمیماتی بشرح زیر اتخاذ گردید:
 

1- در پی پیشنهاد اکثریت قریب به اتفاق حاضرین مبنی بر تشکیل جامعه مجازی وبلاگنویسان حوزه سردفتری مقررگردید هیئتی تحت عنوان هیئت بررسی انتخاب شود ماموریت این هیئت این است که ضمن بررسی همه جانبه نسبت به فراهم کردن مقدمات و ارائه راهکارها و شرح وظایف و پیگیری امور مربوطه اقدام و نظر نهایی خود را تا جلسه آینده ارائه نمایند در همین راستا و با اکثریت آراء مسئولیت این امر به عهده آقایان طباطبائی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عادلی سردفتر اسناد رسمی 84 چالوس و سلیمی سردفتر اسناد رسمی 941 تهران و احمد لو سردفتر اسناد رسمی 11 مرند و موسوی گرمستانی سردفتر اسناد رسمی 118 ساری محول گردید.

 

2- در جهت ترغیب و تشویق همکاران و تسهیل اطلاع رسانی و ایجاد هماهنگی و تبادل نظرات علمی و حقوقی مقرر شد تا اسامی تمام وبلاگ ها ی حوزه سردفتری تهیه و از طرق مناسب (تکثیر اسامی یا انتشار از طریق مجله کانون ) در اختیار تمامی همکاران سراسر کشور قرارگیرد .

 

3- با عنایت به اینکه کانون سردفتران و دفتریاران کشور نماینده رسمی دفاتر اسناد رسمی محسوب می شوند ضرورت دارد تا تعامل و همکاری لازم با این نهاد قانونی وجود داشته باشد و البته این انتظار نیز از کانون محترم می رود که تعامل متقابل با جامعه مجازی حوزه سردفتری و مجموعه همکاران و جوامع و کانونها ی استان ها را در برنامه کاری داشته باشند و در جهت دفاع از حقوق دفاتر اسناد رسمی و تثبیت جایگاه آنان نهایت تلاش خود را بکار بندند و در تصمیم گیری های خود نظرات این مجموعه را عملا" مورد توجه قراردهند.

 

4- در جهت حفظ حرمت ها و تثبیت جایگاه دفاتر و عنوان الهی کاتب بالعدل از مدیران وبلاگها درخواست می شود تا ضمن احترام به آرا و عقاید افراد و احترام به آزادی اندیشه و قلم و بازگذاردن باب انتقادها نسبت به کنترل کامنت هایی که تحت عناوین مجهول و توهین آمیز ارسال می شود اقدام ننمایند و از ارسال کامنتهای که موجب تشویش اذهان عمومی و تخریب این جایگاه با ارزش می شود خودداری نمایند ضمنا" در جهت پیشگیری از پاره ای مشکلات قانونی و حفظ حرمت مدیران وبلاگها مدیران محترم وبلاگهای حاضر در جلسه متعهد شدند بخش توضیحات سردر وبلاگ خود را (پروفایل ) تکمیل و توضیح آن برای اطلاع عامه قید شود که این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده و همکاران نظر دهنده بوده و استنباط نهایی آن بعهده خواننده می باشد.

 

5- در جهت تقویت جایگاه دفاتر اسناد رسمی و حمایت از حقوق آنها و جلوگیری از تضیییع حقوق قانونی دفاتر مقرر گردید که همکاران در مسائل مبتلابه از طریق انتشار هماهنگ مطالب در وبلاگهای مورد وثوق این حوزه راهکار و فعل واحدی را در سراسر کشور در پیش گیرند و با ایجاد وحدت رویه در عمل به مقابله با این اقدامات خلاف قانون برخیزند .

 

6- در راستای جلسه قبلی مقررشد تا موارد زیر مورد توجه مجدد و پیگیری قرارگیرد .

 الف) پیگیری ماده 29 قانون تخلفات راهنمایی و راننگی و جلوگیری از استمرار قانون شکنی برخی از مراجع و نهادها.
ب) پیگیری در جهت حذف تبصره آیین نامه ماده 58 قانون دفاتر اسناد رسمی .
 

ج) فعال تر شدن بازرسی کانون و جوامع در جهت حفظ حرمت دفاتر و تلاش برای اعتلای حیثیت شغلی و منزلت و شان دفاتر و رفع ایرادات در داخل مجموعه .

 د) پیگیری و ارائه نظریات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون دفاتر اسناد رسمی که توسط مجلس اعلام وصول شد.
 7- سومین نشست و همایش سراسری وبلاگنویسان در حوزه  سردفتری مقرر گردید در آبان ماه سال جاری در شهرستان یزد برگزار گردد که تاریخ دقیق آن متعاقبا" توسط جناب آقای طباطبائی اعلام خواهد شد . 
 

با امید به اینکه بتوانیم در سایه همدلی و همکاری بیش از گذشته شاهد اعتلای جایگاه سردفتری و موفقیت حرفه ای همکاران و کاهش آلام و دردهای آنان باشیم .

بنقل از وبلاگ سردفتر 3یزد جناب اقای طباطبایی

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ٧:٥۳ ‎ق.ظ ; دوشنبه ۸ خرداد ۱۳٩۱
Comments نظرات () لینک دائم

تجری: راهنمایی و رانندگی به تکالیف قانونی خود عمل نمی‌کند

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هشتم با اشاره به ماده 29 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم راهنمائی و رانندگی که به موجب آن نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی و در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و قانون، دارندگان وسایل نقلیه را مکلف کرده تا «قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکوردر دفاتر اسناد رسمی» صرفا برای «بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید» به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین‌شده از سوی راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند اظهار داشت: متاسفانه راهنمایی و رانندگی به جای تن دادن به قانون از عمل به وظایف و تکالیف خود سر باز می زند و موجبات ناکارآیی قانون را فراهم می کند.

 فرهاد تجری در گفت و گو با پایگاه خبری کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با این موضوع که آیا در راهبرد و اهداف کلان دستگاه قضایی کشور بر ترویج فرهنگ سند‌رسمی به‌عنوان یک ضرورت قانونی تأکید شده است گفت: شکی نیست که بسط و گسترش فرهنگ سند رسمی در کشور می تواند راهگشای دستگاه قضایی نسبت به رهایی از مشکلات مبتلا به آن باشد.

 وی افزود: برهمین اساس نیز مسوولان دستگاه قضایی با درک این ضرورت همواره تلاش کرده اند تا با ارائه و اجرای سیاست های مناسب علاوه بر کاهش حجم بار مراجعات مردمی به مراکز ذی‌ربط از پتانسیل تمامی ارگان ها و دستگاههای ذی‌مدخل استفاده کنند.

 نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هشتم با بیان این مطلب که یکی از اولویت های دستگاه قضایی باید تدوین سندی جامع مبتنی بر تعیین وضعیت سیستم اراضی و املاک کشور باشد اظهار داشت: درحال حاضر یکی از معضلات کنونی دفاتر اسناد رسمی این است که ما به لحاظ آماری در بخش آمایش سرزمینی و مستند شدن  اموال و محدوده‌ها و اراضی مختلف نتوانسته‌ایم قوانین مناسبی را تدوین کنیم و یا بعضا به مرحله اجرا در آوریم.

 وی ادامه داد: تصدیق مالکیت ها و تعیین و تکلیف وضعیت  اراضی کشور با  ترویج فرهنگ سند رسمی اجرا می شود و می تواند در توسعه و شکوفایی فعالیت های مناطق مختلف کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از دلایل کندی روند فرهنگ‌سازی در ترویج سند رسمی، کمبود منابع مالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و متاسفانه اعتبارات قطره چکانی این سازمان در بودجه بر حجم مشکلات آن افزوده است و بر همین اساس، مسوولان قضایی کشور باید با تمرکز بیشتر بر فعالیت های سازمان ثبت نسبت به کاهش حجم مشکلات آن وارد اقداماتی را انجام دهند.

 وی با طرح این موضوع که بهره گیری از تجارب و دیدگاههای کارشناسان حاضر در دفاتر اسناد رسمی کشور بهترین سیاست برای آگاهی از مشکلات این بخش است یادآور شد: مجلس هشتم نیز در همین راستا طی دفعات متعدد میزبان مسوولانی از سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتریاران بود و تلاش کرد تا با استفاده از تواناییهای این افراد احکامی را در قالب سند چشم انداز 20ساله کشور و قانون برنامه بودجه به تصویب برساند.

 به گفته تجری اصلاح موادی از قانون ثبت و احیای مواد 147 و 148 این قانون اقدامات در خور توجه دیگری برای کاهش مشکلات بخش اراضی و املاک کشور بود که در مجلس هشتم  به سرانجام رسید

نویسنده : سردفتر مهرداد عزبدفتری : ٩:٥٦ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٧ خرداد ۱۳٩۱
Comments نظرات () لینک دائم